yan is írjunk angol levelet, netán angol hivatalos levelet, sőt mi több, angol üzleti levelet?
Manapság a kommunikáció többnyire e-mailen keresztül zajlik, üzletfelek és leendő üzletfelek között, de sok esetben itt is előfordul, hogy az e-mailhez csatoltan küldenek el egy szépen megírt, az angol levél minden ismérvét magán hordozó irományt.
Mik is azok az ismérvek, amelyekre egy angol levél írásakor figyelnünk kell?
- dátum
- címzett címe, neve
- a levél tárgya
- megszólítás
- búcsúzás
- aláírás és titulus
- ha van ilyen, a csatolmányok felsorolása
Nézzünk egy példát, hogy is néz ki egy nagyon egyszerű megrendelés-visszaigazolás:
5.12.2016.
Mr John SmithSupply manager18 St. John streetBournemouth HB3 4LN
Reference: your order
Dear Mr. Simth,
We are pleased to acknowledge your order no. 154 dated 2nd December 2016. Your order is already dealt with. We will inform you when the consignment is ready for delivery.
Please do not hesitate to contact us if you require further information.
Yours sincerely,
M Blair
Hamarosan folyt. köv. angol levél témában, de lesz szó önéletrajz írástól kezdve, az INCOTERMS magyarázatán keresztül, mindenféle üzleti angolban hasznos dologról.